Tijd voor een update!

10 oktober 2014 - Pokhara, Nepal

Dag luitjes!

Tis weer tijd voor een update:-) Goed te horen dat het met jullie ook goed gaat.

Na Hong Kong en Mongolië moesten ook Shanghai en Beijing eraan geloven... En zijn we nu al weer in Nepal. Shanghai was toch echt heel anders en veel "Chineser" en grootser (met maar liefst 21,7 miljoen inwoners) dan Hong Kong. Na het relaxe Hong Kong hebben we volop genoten van de nog brutere skylines van Shanghai (staat ook bekend om de prachtige architectuur van hoge gebouwen), met als nadeel dat we ons regelmatig vergist hebben in de afstanden tussen de highlights waardoor het leek alsof we de 4-daagse hadden gelopen na Shanghai. Na deze geweldige metropool was het met 300 km/u per trein op naar Beijing! In Beijing was het tijd om echt de oude cultuur op te snuiven, door een bezoek aan de verboden stad, de Chinese muur, hutongs en het zomerpaleis. DE muur was hierbij zeker het hoogtepunt, we hadden deze (een gedeelte van de 6.000km dat nog resteert althans) praktisch voor ons alleen! In de verboden stad had Geert voor de gein zo'n Chinees pakje aangedaan en toen had Beijing er ineens een highlight bij, echt niet normaal hoeveel Chinezen ongegeneerd foto's van hem maakten... In Beijing hebben we ook heerlijk gegeten en zijn we op stap geweest met een ander Nederlands stel dat we ontmoet hadden op de muur en die ook lang op reis zijn. Misschien zien we ze weer in Kathmandu eind oktober :-).

Nu zijn we alweer bijna een week in Nepal en Nepal is geweldig!! De mensen, de natuur, het eten... alles bevalt goed! Kathmandu is erg relaxed en daar hebben we wat tempels bezocht en lekker gegeten en we zijn nu net in Pokhara na wat dagen vertoefd te hebben in Chitwan National Park. Chitwan was gaaf! Een jungle walk gedaan en van 20 meter afstand een neushoorn gezien! Daarnaast nog apen, krokodillen, hertjes en bloedzuigers (vrij vertaald door Jasmijn: blood suckers :-)) maar helaas geen tijger... De tweede dag rustig aan gedaan en rondgefietst in de dorpjes op veel te kleine fietsjes, ook daar merk je toch weer een klein verschil;-)

Vandaag maar eens kijken wat voor bergtripje we gaan doen vanuit Phokara (aangezien hier de meeste bergtoppen zichtbaar zijn van de maar liefst 8 van de 10 hoogste bergen ter wereld die in Nepal liggen)!!

Tot de volgende keer, hopelijk met meer spannende verhalen!

Jasmijn & Geert

1. Remke:
    Lekker hoor! Genieten!!!
  2. Roy Raaijmakers:
    10 oktober 2014
    Ik zou ook foto's maken van Geert. Nice pics en nog veel plezier.
  3. Loes van Hoek:
    Hey Jasmijn,

Wat gaaf om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Zo delen wij ook een beetje mee in jullie ervaringen en kijk op de wereld :) Ik mis alleen wel de foto van de highlight van Geert in zijn Chinese pakje ;) Hier gaat alles zijn gangetje. Gisteren was Desiree hier met een dikke buik van 24 weken, blij maar natuurlijk ook erg gespannen, maar ze voelde zich goed en het was fijn haar weer eens te spreken. En wist je al dat Pieter de Jong papa gaat worden van een jongen? Ellen is zo'n 16 weken zwanger. En ook Aleks is zwanger (maar ik neem aan dat je dat als wist?) Nu ongeveer zo'n 25 weken. Verder is Frank van Benthum vader geworden van een dochter Romy. Zo ben jij weer even bij :). Geniet van jullie reis! Groetjes Loes
  4. Marieke:
    10 oktober 2014
    Leuk om weer wat van jullie te horen en klinkt supergoed allemaal! Geniet ervan!
  5. Carmen:
    10 oktober 2014
    Wauw! Heerlijk om jullie zo te volgen! Sta al te popelen om het volgende verhaal te lezen! X
  6. JP:
    13 oktober 2014
    Hi Jasmino en de Bie, dat ziet er allemaal gaaf uit! Succes met de bergen in Nepal. Ben benieuwd naar de foto's!! Adios Jeepedro
  7. Mark Raaijmakers:
    17 oktober 2014
    Haha ik had MG graag in zo'n pakje willen zien : )

Mooie verhalen joh en de foto's ook echt super. Geniet ervan!!
  8. Charelle:
    17 oktober 2014
    Hey Jasmijn, wat leuk om jullie verhalen te lezen. Echt super vet zo'n wereldreis :-). Geniet er nog van en doe voorzichtig! Tot volgend jaar! Xx