Hong Kong & Mongolië

28 september 2014 - Shanghai, China

Hi allemaal!

Nu we weer in de bewoonde wereld met wifi zijn, het eerste berichtje van ons en het gaat top hiero! Na de laatste drukke voorbereidingen en uitgezwaaid te worden door familie en natuurlijk het Nederlands elftal kon onze reis dan echt beginnen. De start in Hong Kong was top, want Hong Kong is cool en groots! Op onze kamer van 8 m2 (inclusief badkamer) na dan :-) De skyline met alle lichtjes, soho, big buddha, victoria peak... genoeg te doen! We hebben zelfs de witte dolfijn gespot tijdens een boottocht vanuit en lokaal vissersdorpje bij Hong Kong. Verder hebben we erg gelachen dat ze in de metro omroepen dat je bij de roltrap op moet letten en niet alleen op je telefoon moet kijken. Iedereen is namelijk in de hele stad enorm druk met zijn telefoon/tablet (dus dat valt bij ons dus best mee ma)!

Na een super cool en levendig Hong Kong was het tijd om het platteland van Mongolië onveilig te maken en zijn we op 7 september naar de hoofdstad Ulaanbaatar gevlogen waar we een 16 daagse trip door het platteland van Mongolië hebben gemaakt. De route bestond uit een grote ronde ten westen en zuiden van Ulaanbaatar dat zo'n beetje in het midden van Mongolië ligt. We reizen in een oud-Russisch busje met lokale chauffeur die de juiste keuzes moest maken uit ontelbare zandpaden en een Engelse gids om ons meer te leren over het land. Al snel blijkt de ervaren chauff (Bilge aka Bill Gates) en busje helemaal top te zijn met veel slechte grappen en voor de mannen s'avonds een glaasje (en voor de chauff iets meer dan 1 met zijn vele vrienden die we door het hele land tegenkomen) Mongoolse Wodka. Vrij snel blijkt de gids daarentegen uit te blinken als slechtste Engels sprekende gids in omstreken door bijna elke vraag die ze niet begrijpt te beantwoorden met yes en een serieus gezicht op te zetten. Maar we genieten, want de natuur van Mongolië indrukwekkend mooi en afwisselend: woestijn, sneeuw, bergen, vulkaan, groene heuvels en grote meren. Geen internet en de avonden in de gers zorgden ervoor dat we goed in de reissfeer konden komen. We hebben een paar foto's toegevoegd om een indruk te geven.

Nu zijn we net aangekomen in Shanghai, na een korte en relaxte tussenstop in Hong Kong, en hebben we weer de luxe van internet om jullie een berichtje te sturen! Hier hebben we voor het eerst een overnachting via airbnb, we zijn benieuwd.

Uiteraard hebben we nog veel meer verhalen te vertellen en willen we vooral ook weten hoe het met jullie gaat, maar we hopen jullie in ieder geval een beetje te hebben geupdate wat wij allemaal hebben uitgespookt:-)

Laterssss, Shanghai here we come!

Groetjes!

Geert & Jasmijn

1. Remke:
    28 september 2014
    Leuk! Is maar goed dat de chauff wel van een glaasje hield, hoefden jullie ook niet twee weken zonder ;) Geniet er nog van lieve schatten, het klinkt allemaal geweldig!!!
  2. Roy Raaijmakers:
    29 september 2014
    Heel gaaf.. Vooral de foto op de 'zandberg'.
    Nog veel plezier.
  3. Ans de Bie:
    2 oktober 2014
    Wat een avontuur! Fantastisch! Prachtige foto's! En stoer hoor Geert zo'n baardje!! Heel veel liefs van ons allemaal! Hier gaat alles z'n gangetje, we genieten van een prachtige nazomer met iedere dag wel wat zonuurtjes! Morgen met Anne naareen concert van Passenger in Antwerpen en zaterdag Anne overhuizen naar een andere kamer in Utrecht. Geniet van jullie reis, leuk dat we jullie kunnen volgen! Liefs, Ans
  4. Lidwien:
    4 oktober 2014
    Wow, klinkt super en wat een indrukwekkende natuur daar! Geniet ervan samen!
  5. Ingrid:
    6 oktober 2014
    En wij maar extra uren draaien om het gemis van Jasmijn te compenseren.... Geniet ervan samen en het klinkt helemaal te gek, ook prachtige foto's overigens. Wij hebben ook een leuk weekend gehad maar een terrasje Breda klinkt dan wel heel erg saaiiiii!!!! Ik kijk uit naar je volgende bericht, groetjes Ingrid
  6. Zootje Vulles!:
    7 oktober 2014
    Na ons emotionele afscheid in Beijing, waar voorafgaand enkele pilsjes waren genuttigd, zijn wij momenteel in Chengdu. De vieze Chinezen beginnen ons vertrouwd te worden, dus moeten wij snel door naar Nepal. Jullie worden gemist!